Toimitusehdot, maksutavat ja palautukset

Toimitustavat

Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia ja Matkahuoltoa ja DB SChenkeriä. 

Tuotteet lähetetään kahden arkipäivän sisällä ja poikkeuksellisista viivästymisistä ilmoitetaan asiakkaalle mahdollisimman pian. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi postitoimistoon, pakettiautomaattiin tai muuhun noutopisteeseen saat saapumisilmoituksen kotiosoitteeseesi (paketin saapumisilmoituksen saat myös sähköpostitse tai tekstiviestinä puhelimeesi: Muista ilmoittaa puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi!). Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa. Lähetämme myös ilmoituksen sähköpostiisi, kun tilaus on toimitettu postin kuljetettavaksi. Ilmoitus sisältää paketin lähetystunnuksen, jonka avulla voit itse seurata paketin kulkua ja noutaa sen jo ennen saapumisilmoitusta.

Toimitus kirjepostina

Pienet ja särkymättömät, kirjekuoreen sopivat tilaukset lähetämme kirjeitse suoraan vastaanottajalle, jos toimitustavaksi on valittu ”Toimitus kirjepostina”. Kirjepostin lähetys- ja toimituskulut ovat 3,90€.

Kirjetoimituksena lähetettävän tilauksen tuotteiden yhteispaino saa olla enintään 250 grammaa ja yksittäisen tuotteen paksuus saa olla enintään 25 mm (huomioithan myös pakkausmateriaalin, kuten kuplamuovisen kuoren paksuus tuotteiden lisäksi!). Kirjeenä toimitettavan tilauksen mitat saavat olla enintään 25 x 35 x 3 cm. Jos tuotetta ei voida toimittaa kirjepostina, Völvan kellari ottaa asiakkaaseen yhteyttä joko puhelimitse tai sähköpostitse. Tilauksen lisäkulut (+2,00€) on maksettava ennen tilauksen toimittamista, muutoin tilaus peruuntuu. Epäselvissä tapauksissa ylimääräisen työn välttämiseksi pyydämme asiakasta varmistamaan Völvan kellarista ENNEN tilauksen tekoa pystytäänkö tuote/tuotteet toimittamaan kirjepostina.

Kirjeet jaetaan Postin lupauksen mukaan vastaanottajille 1-2 päivässä, mutta jakelunopeus voi vaihdella paljonkin ja tästä Völvan kellari ei ole vastuullinen. Tavallinen kirje ei sisällä lähetystunnusta, joten sen kulkua ei voi seurata Postin lähetysten seurannassa.

Toimitusaika

Tilaukset pyritään toimittamaan postiin tilauspäivänä (ennen klo 16.00 tehdyt tilaukset) tai seuraavan arkipäivän aikana. Eli tilauksesi on normaalitapauksissa kuljetusyhtiön kuljetuksessa viimeistään kahden arkivuorokauden kuluttua.

Loppuneet tuotteet

Pyrimme poistamaan väliaikaisesti loppuneet tuotteet verkkokaupasta, mutta jos jokin tilaamasi tuote on loppu, ilmoitamme tästä välittömästi. Lähetämme pääsääntöisesti koko tilauksen heti puuttuvan tuotteen saatuamme: Tilaukset pyritään toimittamaan aina täydellisinä. Mikäli jokin tuote on pitempiaikaisesti loppu, emmekä saa sitä kohtuullisen ajan kuluessa lisää, tilaus voidaan toimittaa osissa tai kauppa voidaan peruuttaa, jolloin saat rahasi takaisin.
Mikäli toimitusaika jostain syystä pitkittyy, ilmoitamme asiakkaalle asiasta mahdollisimman pian. Asiakas saa automaattisen sähköposti-ilmoituksen seurantatunnuksineen, kun tilaus on toimitettu postin kuljetettavaksi.

Toimitusmaksut ja toimitustavat

Tilaukset toimitetaan Suomen Postin, Matkahuollon ja DB Schenkerin välityksellä:

Nouto Postin noutopisteestä (toimituskulut Suomeen 6,90€ / lähetys)

Nouto Postin pakettiautomaatista (toimituskulut Suomeen 6,90€ / lähetys)

Pienlähetysten toimitus kirjepostina (toimituskulut Suomeen 3,90€ / lähetys)

Postin tai Matkahuollon kotiinkuljetus sovittuna ajankohtana (toimituskulut Suomeen 13,90€ / lähetys)

Nouto Matkahuollon tai DB Schenkerin noutopisteestä (toimituskulut Suomeen 6,40€ / lähetys)

Myyntialue

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle. Mikäli tilaus on tehty ulkomailta, tilaaja on velvollinen maksamaan mahdolliset toimituskulut, jotka ylittävät normaalit Völvan kellarin verkkokaupassa määritellyt/veloitetut toimituskulut. Kauppa voidaan peruuttaa 14 vrk:n kuluessa, mikäli asiakas ei halua maksaa ylimääräisiä toimituskuluja.

Tuotteiden palautus / Tilauksen peruutus

Tuotteilla on Kuluttajasuojalain mukainen 14 vrk:n palautusoikeus.

Tilauksen peruutus ennen tilauksen postitusta: Soita tai lähetä sähköpostitse viesti Völvan kellariin ja kerro peruutettavan tilauksesi tiedot. 


Asiakkaan vastaanottaman tilauksen peruutus: Palautettavan tuotteen täytyy olla käyttämätön, ehjä ja alkuperäisessä pakkauksessaan. Kuljetuksessa rikkoutuneita tuotteita ei tarvitse eikä saa palauttaa Völvan kellariin vaan niiden hyvityksestä sovitaan erikseen. Ilmoitus asiakaspalautuksesta tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen minna(at)mjolnir.fi.fi tai puhelimitse liikkeen aukioloaikoina (klo 9-17) numeroon 040 1515261. Palauta tuote yhdessä tilausvahvistuksen tai kuitin kanssa. Kerro palautuksen syy sekä tilinumerosi rahojen palauttamista varten. Palauta tuote Postin, Matkahuollon tai DB Schenkerin toimipisteen kautta kirjeenä tai pakettina. Lue alempaa tarkemmat palautusohjeet. Pakettia ei saa palauttaa noutopisteeseen ilman asianmukaista palautusosoitekorttia, sillä se voi päätyä väärään paikkaan. Palautuksia ei saa lähettää postiennakkona. Palautamme tuotteiden hinnan välittömästi, kun tuote on saapunut takaisin Völvan kellariin. Asiakkaan tilauksestaan maksamia toimituskuluja ei palauteta, mikäli tuote on virheetön. Toimituskuluja ei myöskään palauteta, jos tilauksen sisältämiä muita tilattuja tuotteita ei palauteta.


Maksamme palautuskulujen postimaksun ainoastaan siinä tapauksessa, että tuote on virheellinen, rikkoutunut tai muuten käyttökelvoton. Postista tai postiautomaatista noutamatta jätettyjen tilausten postimaksua ei palauteta, ainoastaan tuotteiden ostohinta palautetaan.

Postipaketin ja Matkahuollon pakettien palautus: Ota yhteys kauppiaaseen ennen palautusta sähköpostitse tai puhelimitse, jolloin saat palautettavaan pakettiin liitettävän asiointikoodin, jolla lähetys palautuu suoraan Völvan kellariin. Asiointikoodin avulla paketti voidaan palauttaa Völvan kellariin ilman pakettikorttia/osoitekorttia.

DB Schenkerin pakettien (Noutopistepaketit) palautus: Ota yhteys kauppiaaseen ennen palautusta sähköpostitse tai puhelimitse, jolloin saat sähköpostiisi palautettavaan pakettiin liitettävän (tulostettavan) osoitekortin PDF-muodossa. Pakettia ei saa palauttaa noutopisteeseen ilman asianmukaista palautusosoitekorttia, sillä se voi päätyä väärään paikkaan.

Kirjelähetysten palautus: Palauta tuote/tuotteet Völvan kellariin kirjepostina tilausvahvistuksen/kuitin kanssa osoitteeseen Völvan kellari, Malmin raitti 17b 00700 Helsinki. Hyvitämme palautuskulut jälkikäteen, jos palautettava tuote on ollut virheellinen.

Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

Valitettavasti Posti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa.
Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee heti vahinkoilmoitus postikonttoriisi. Ota myös yhteys Völvan kellariin puhelimitse 040 1515261, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta tai rahanpalautuksesta. Kaikkiin tilauksiin pätee kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus avaamattomille pakkauksille.

Huomioitavaa

Völvan kellari ei vastaa sivuillaan mahdollisesti olevista kirjoitus- lasku- tai järjestelmävirheistä. Mikäli tällaisesta virheestä koituu ongelmia, Völvan kellari ei ole velvollinen toimittamaan tuotteitaan virheellisten tietojen perusteella. Asiakas päättää hyväksyykö hän tilauksen korjatuin tiedoin ja ehdoin.


Noudatamme kaikessa toiminnassa voimassa olevia Suomen lakeja ja hyvää kauppatapaa. 
Henkilö- ja tilaustietoja käytetään ainoastaan Völvan kellarin ja asiakkaan väliseen asiakassuhteen ylläpitoon (kts. rekisteriseloste).